ETWINNING

1ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ETWINNING 2022-2023

Image
Το Γυμνάσιο Κορινού σε συνεργασία με το 2ο Γυμνάσιο Κατερίνης, το Γυμνάσιο-Λ.Τ. Αρμενίου Λάρισας και το Ελληνικό Γυμνάσιο-Λύκειο Βούπερταλ Γερμανίας υλοποιούν κατά το τρέχον σχολικό έτος το πρόγραμμα eTwinning με τίτλο: «Καλλιεργώντας την ιστορική μας σκέψη – προσεγγίζοντας κριτικά τα γεγονότα της νεότερης ελληνικής ιστορίας». Το σχολείο μας εκπροσωπούν στο πρόγραμμα 16 μαθητές και μαθήτριες από το τμήμα Γ1 με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον διευθυντή του σχολείου κ. Πούτη Ιωάννη και τη φιλόλογο κ. Γατσιού Όλγα.
Το πρόγραμμα αυτό φιλοδοξεί να αποτελέσει  μια διαφορετική προσέγγιση στο μάθημα της νεότερης ελληνικής ιστορίας, που διδάσκεται στη Γ΄ Γυμνασίου. Ένας από τους βασικούς στόχους μας είναι να αποδομήσουμε την κυρίαρχη αντίληψη ότι βασική υποχρέωση των μαθητών είναι να απομνημονεύουν τα ιστορικά γεγονότα υιοθετώντας μια στείρα προσέγγιση της χρονικής ακολουθίας τους.
Στόχοι
Με την συμμετοχή τους σε αυτό το έργο οι μαθητές μας θα έχουν τη δυνατότητα:
  • Να παρακολουθήσουν την ιστορία να εξελίσσεται ζωντανά μπροστά τους εμπλεκόμενοι σε ενδιαφέρουσες γι’ αυτούς δραστηριότητες.
  • Να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη, αποσυνδέοντας την ιστορική μελέτη από τη διαδικασία της απομνημόνευσης.
  • Να χρησιμοποιήσουν τις Νέες Τεχνολογίες στη διαδικασία της ιστορικής μελέτης.
  • Να συνεργαστούν με μαθητές άλλων σχολείων, διευρύνοντας τη σκέψη και τις κοινωνικές τους δεξιότητες.
  • Να διαμορφώσουν πολιτική συνείδηση, αναγκαία για τον υπεύθυνο πολίτη του μέλλοντος που διαμορφώνει με τη συμμετοχή του στα κοινά, εκτός από την προσωπική του πορεία, και την πορεία του κοινωνικού συνόλου.
Διαδικασία της εργασίας
Θα χρησιμοποιήσουμε τα εργαλεία του twin-space για τη σύγχρονη και την ασύγχρονη επικοινωνία μεταξύ των μαθητών.
Κάθε μέλος θα έχει την υποχρέωση να μοιράζεται υλικό, σχετικό με τα επιλεγμένα ιστορικά γεγονότα που συμφωνήθηκε να συζητηθούν στο πρόγραμμα αυτό. Το υλικό αυτό θα κληθούν να σχολιάσουν οι μαθητές μας στα forum επικοινωνίας. Θα μπορεί επίσης να συνοδεύεται από διαφόρων τύπων κουίζ με τη χρήση των εργαλείων του Web 2.0.
Θα οργανωθούν δύο διαδικτυακές συναντήσεις των μαθητών που προέρχονται από διαφορετικά σχολεία.
Συγκεκριμένα το πρόγραμμα θα εξελιχθεί ως εξής:
Νοέμβριος: Αμερικανική και Γαλλική Επανάσταση: οι καταλυτικοί παράγοντες που διαμόρφωσαν τον σύγχρονο δυτικό κόσμο.
Δεκέμβριος:  Καποδίστριας: Πώς τον κρίνετε ως ηγέτη;
Ιανουάριος: πρώτος αγώνας επιχειρηματολογίας: η σύγκρουση Χ. Τρικούπη – Θ. Δηλιγιάννη
Φεβρουάριος:  δεύτερος αγώνας επιχειρηματολογίας: η σύγκρουση Ε. Βενιζέλου -  βασιλιά Κωνσταντίνου.
Μάρτιος: Οι μαθητές γράφουν ημερολόγια ως θύματα της Μικρασιατικής Καταστροφής.
Απρίλιος: Κατοχή – πείνα – δοσίλογοι –Εβραϊκό ζήτημα.
Μάιος: Οι μαθητές γράφουν ένα άρθρο για την ιστοσελίδα του σχολείου τους, όπου θα εκθέσουν τις εντυπώσεις τους από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.
Αναμενόμενα αποτελέσματα
Ευελπιστούμε να αλλάξει  η αντίληψη για την ιστορική γνώση: μέσω της συμμετοχής στο παραπάνω πρόγραμμα πιστεύουμε ότι οι μαθητές μας θα ανακαλύψουν τη γοητεία και τη μεγάλη σπουδαιότητα της ιστορικής γνώσης: ότι η ιστορία δεν είναι κάτι παρωχημένο, πληροφορίες που είναι χρήσιμες μόνο για να τις θυμόμαστε και να έχουμε υψηλή επίδοση στα διαγωνίσματα και στις προαγωγικές εξετάσεις. Μέσα από την συμμετοχή σε αυτό τον πρόγραμμα οι μαθητές θα αντιληφθούν τον άνθρωπο ως δημιουργό της μοίρας του διαχρονικά. Έτσι θα αντιληφθούν ότι και οι ίδιοι ως μελλοντικοί πολίτες θα είναι οι δημιουργοί της δικής τους μοίρας. Είναι τέλος σημαντικό να αντιληφθούν ότι η ανθρώπινη φύση δεν αλλάζει ποτέ και πως τον δρόμο της προόδου ανοίγει εκείνος ο πολίτης που εμφορείται από την αξία της πολιτικής υπευθυνότητας απέναντι στο κοινωνικό σύνολο.

Έγινε με το Padlet

Έγινε με το Padlet

Έγινε με το Padlet

2ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ETWINNING 2022-2023


Image
Το παρόν πρόγραμμα ονομάζεται «Ειδικοί Καλλιτέχνες» και απευθύνεται σε μαθητές τμημάτων ένταξης, ειδικών σχολείων και παράλληλων στηρίξεων. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που προωθεί μέσα από την τέχνη των μεγάλων ζωγράφων έννοιες που αφορούν την ένταξη μαθητών/τριών με συναισθηματικές και άλλες δυσκολίες. Πρωταρχικός μας στόχος είναι η ενίσχυση των μαθητών/τριών αυτών σε συναισθηματικό επίπεδο και έπειτα η παρότρυνση τους για κοινωνικοποίηση εντός και εκτός τάξης. Σημαντικός τομέας του προγράμματος είναι η ενασχόληση των μαθητών/τριών με ένα έργο κάποιου καλλιτέχνη και την τροποποίηση αυτού μέσα από τα δικά του μάτια σε ένα νέο έργο. Στο σημείο αυτό τονίζουμε την μοναδικότητα που κρύβει ο/η καθένας/μία μέσα του/της και πως η ενέργεια αυτή εκφράζεται στην τέχνη. 
Το πρόγραμμα είχε το εξής πλάνο: Φεβρουάριος: Γνωριμία και παρουσίαση σχολείων.
Μάρτιος: Επιλογή έργου – Συλλογή Υλικών
Απρίλιος: Κατασκευή του έργου
Μάιος: Παρουσίαση με βίντεο της κάθε ομάδας με το έργο της.
Συμμετείχαν 14 σχολεία στην Ελλάδα:
  1. Δημοτικό Σχολείο Αδριανής – Νικηφόρου, Δράμα
  2. Δημοτικό Σχολείο Καλής, Πέλλα
  3. ΕΕΕΕΚ Παύλου Μελά, Θεσ/νικη
  4. 7ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, Αχαΐα
  5. Δημοτικό Σχολείο Δαύλειας, Βοιωτία
  6. 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης, Αττική
  7. Δημοτικό Σχολείο Νέας Ποτίδαιας, Χαλκιδική
  8. 6ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας, Ηλεία
  9. 4ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
  10. Δημοτικό Σχολείο Αρναίας, Χαλκιδική
  11. Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών
  12. 1οΔημοτικό Σχολείο Σκύδρας, Πέλλα
  13. 5ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης
  14. Γυμνάσιο Κορινού, Πιερία
 
Από το Γυμνάσιο Κορινού:
Υπεύθυνη Καθηγήτρια– Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής:
Υφαντίδου Λυδία
 
13 Μαθητές:
Α’ Γυμνασίου:
Κατσούρας Σάββας
Κουφονικόλας Χαράλαμπος
Λαζαρίδη Χαρίκλεια Ειρήνη
 
Β’ Γυμνασίου:
Αβραμίδης Αργύριος
Ασαρίδης Γαβριήλ
Ζωγράφου Αναστασία
Καλαϊτζίδης Αλέξανδρος
Κατσούρα Χαρίκλεια
Κουσίδου Χρυσή
Μητακίδης Ευριπίδης Ραφαήλ
Μπάμπη Χρύσα
Ταξείδης Γεώργιος
 
Γ’ Γυμνασίου:
Ιωαννίδου Παρασκευή
Image
Image
Image
Image
Image
Image

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ETWINNING 2021-2022

Image

Το Γυμνάσιο Κορινού σε συνεργασία με το Γυμνάσιο-Λ.Τ. Αρμενίου Λάρισας, το Γυμνάσιο Αλωνίων και των Γυμνάσιο Κάτω Κλεινών Φλώρινας υλοποιούν κατά το τρέχον σχολικό έτος το πρόγραμμα eTwinning με τίτλο: «Παίζοντας μες στον χρόνο». Το σχολείο μας εκπροσωπούν στο πρόγραμμα 15 μαθητές και μαθήτριες από το τμήμα Α1 με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον διευθυντή του σχολείου κ. Πούτη Ιωάννη και τη φιλόλογο κ. Γατσιού Όλγα.

Με το συγκεκριμένο έργο επιδιώκουμε να φέρουμε τους/τις μαθητές/τριές μας σε επαφή με τα παιχνίδια που απαιτούσαν φυσική δραστηριότητα σε παλιότερες εποχές, ξεκινώντας από την Αρχαία Ελλάδα, περνώντας από το Βυζάντιο και φτάνοντας ως τις παρυφές τις σύγχρονης εποχής, πριν τα ηλεκτρονικά μέσα δώσουν άλλη διάσταση στην έννοια παιχνίδι.

Στόχοι

Μέσα από τη συμμετοχή τους στο συγκεκριμένο έργο οι μαθητές/ριές μας:
1) θα αναπτύξουν φυσική δραστηριότητα μέσω της αναβίωσης του τρόπου με τον οποίο παίζονταν τα παιχνίδια που θα μελετήσουμε

2) θα γνωρίσουν πτυχές τόσο του κλασικού όσο και του λαϊκού μας πολιτισμού που συχνά παραβλέπεται από τα σχολικά προγράμματα και εγχειρίδια

3) θα αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες μέσω της συνεργασίας με συμμαθητές/τριες τους αλλά και συνομηλίκους/ες τους από άλλα σχολεία

4) θα καλλιεργήσουν τεχνολογικές δεξιότητες μέσω της χρήσης ψηφιακών μέσων για την αποτύπωση των δραστηριοτήτων και τη διευκόλυνση της επικοινωνίας με τους συμμαθητές

5) Θα καλλιεργήσουν δεξιότητες αισθητικής φύσεως μέσω της εικαστικής αποτύπωσης των παιχνιδιών που θα μελετήσουν

Διαδικασία της εργασίας

Η συνεργασία με τα σχολεία-εταίρους θα επιτευχθεί με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, ενώ, αν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, θα επιδιώξουμε να υπάρξει εκ του σύνεγγυς επαφή των μαθητών σε ένα απ’ αυτά όπου και θα υλοποιήσουμε δραστηριότητες σχετικές με το περιεχόμενο του προγράμματος. Οι καθηγητές-συντονιστές θα οργανώσουν τις δραστηριότητες ως εξής:

Νοέμβριος: Εκκίνηση έργου και γνωριμία των εταίρων.


Δεκέμβριος: διαγωνισμός για επιλογή του λογότυπου

Ιανουάριος: Παιχνίδια στην Αρχαία Ελλάδα

Φεβρουάριος: Παιχνίδια στο Βυζάντιο

Μάρτιος: Παιχνίδια νεότερης εποχής που έχουν ατονήσει

Απρίλιος: Ολοκλήρωση, αποτίμηση και αξιολόγηση του προγράμματος.

 
Οι μαθητές θα συμμετάσχουν σε μεικτές ομάδες, θα επιλέξουν τα παιχνίδια με τα οποία θα ασχοληθούν και θα τα παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους με αξιοποίηση του twinspace. Στον χώρο του σχολείου θα παίξουν παιχνίδια, θα μοιραστούν εικόνες και θα συμμετάσχουν σε online διαγωνισμούς.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Θα δημιουργηθεί μια ψηφιακή βιβλιοθήκη από κείμενα, εικόνες και βίντεο σχετικά με το θέμα των παιχνιδιών ανά τους αιώνες, προς αξιοποίηση από κάθε μελλοντικό ενδιαφερόμενο.

Έγινε με το Padlet
Image
Image
Image
Image

Κλείσιμο προγράμματος etwinning

Με ένα online διαγωνισμό kahoot έκλεισε πρόσφατα το πρόγραμμα etwinning «Παίζοντας μες στον χρόνο», που υλοποίησε το σχολείο μας με τα Γυμνάσια των Αλωνίων, των Κλεινών και του Αρμενίου. Αντιπροσωπείες των μαθητών των 4 σχολείων συμμετείχαν στον διαγωνισμό και μέσα στο παιγνιώδες κλίμα που επιβάλλει το θέμα του προγράμματος διαγωνίστηκαν σε ερωτήσεις που σχετίζονται με το υλικό που ανάρτησαν οι ομάδες των μαθητών TwinSpace του προγράμματος και στο τέλος χειροκρότησαν τους νικητές ανανεώνοντας το ραντεβού για την επόμενη χρονιά, οπότε και το πρόγραμμα θα εμπλουτιστεί με νέες θεματικές.
Οι μαθητές των 4 σχολείων συμπλήρωσαν επίσης Online φόρμα google όπου αξιολόγησαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, και μάλιστα με πολύ θετικό τρόπο, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα. Ανάλογη ήταν και η εκτίμηση των εκπαιδευτικών-συντονιστών στην τελική συνάντηση όπου αποτίμησαν τα αποτελέσματα του προγράμματος και αποφάσισαν τη συνέχιση της συνεργασίας με διεύρυνση της θεματικής για την επόμενη χρονιά.
Image